Bezoekers

Wie zijn de bezoekers? 
De bezoekers zijn alle genodigden die zich hebben aangemeld voor het event. In de kolom 'E-ticket' zie je met welk e-ticket de bezoeker is aangemeld. De gegevens van de bezoekers kun je wijzigen door de bezoeker op te zoeken en aan de rechterkant op het potloodje te klikken. Naast dat je de gegevens kan wijzigen, kan je de bezoeker ook verwijderen of de bevestigingsmail nasturen door middel van de gele knop.

Importeren van bezoekers
Wil je de bezoekers importeren? Volg dan onderstaande stappen:

  • Klik rechtsboven op de blauwe knop ‘Importeren en exporteren’ 
  • Kies ‘Bezoekers importeren’
  • Vul achter ‘Import tag’ de naam van je import in 
  • Achter ‘CSV-bestand’ kun je je relatielijst uploaden, let op: dit moet een CSV bestand zijn. Je vindt de juiste format hier.
  • Kies ‘volgende’ 
  • Bij ‘Regel 1 overslaan’? Vink je het blokje aan 
  • Selecteer Gebruikers ID om bestaande gegevens te bewerken -> deze kun je overslaan
  • Dan kies je per onderdeel het attribuut erbij
  • Druk dan op de groene knop ‘CSV bestand testen’
  • Het systeem controleert het bestand. Dit kan even duren. Na het controleren wordt aangegeven of het helemaal goed is of niet. Indien er nog zaken ontbreken laat het systeem dit per regel in het bestand zien.

Exporteren van bezoekers
Wil je de bezoekers exporteren? Kies dan ‘Bezoekers exporteren’ en er wordt vervolgens een CSV bestand gegenereerd dat je kunt downloaden. 

Handmatig toevoegen van bezoekers
Om een bezoeker handmatig toe te voegen, druk je rechtsboven op + Bezoeker toevoegen.

Nasturen van e-tickets
Wanneer je de bevestigingsmail met e-ticket wilt nasturen ga je naar Resultaten -> Bezoekers. Je zoekt de bezoeker op en je drukt rechts op het gele icoon: